top of page

Information till dig som hyresgäst

Var vänder jag mig vid behov av hjälp?

Som hyresgäst vänder ni er direkt till styrelsen med era frågor via vårt kontaktformulär. Styrelsen tar därefter ett beslut om de åtgärder du/ni önskar i er hyreslägenhet. Därefter informerar en representant från styrelsen vår fastighetsservice om vilken åtgärd som behövs.

 

Varför måste alla åtgärder gå via styrelsen?

BRF Gunnar är i första hand en bostadsrättsförening. Vi har ett litet antal hyreslägenheter kvar som vi försöker att serva på bästa sätt. När föreningen bildades valde dåvarande styrelse att låta hyresgäster bo kvar i kvarteret med avsikten att vid avflyttning återföra lägenheten till föreningen. Föreningen kan då sälja lägenheten som bostadsrätt och därmed stärka föreningens ekonomiska läge. Varje hyresrätt som kan säljas som bostadsrätt är således till stort gagn för föreningen och dess medlemmar. Mot denna bakgrund behöver styrelsen ta ett beslut om de åtgärder du/ni önskar i er hyreslägenhet i vår bostadsrättsförening.

bottom of page